Marokkaanse panbrood



Ingrediënten:
500 gr bloem 
300 ml lauwwarm water. 
2 el roomboter 
7 gr gist
9 gr zout 
1 el suiker


Bereidingswijze:
Dit deeg is zo simpel als het maar kan.
Doe alle ingrediënten in kom, roer de ingrediënten goed door tot een soepel zachte, beetje plakkerig deeg. 
Je hoeft niet te kneden enkel de deeg goed door te halen tot alles is gemengd.
Bedek de kom en laat de deeg rijzen voor ongeveer 30 minuten.
Vorm de deeg in kleine bolletjes. 
Vet de werkplek goed met olie waar je de broodjes vorm gaat geven zo voorkom je plakken van de deeg, ik heb ze zo plat en rond mogelijk gemaakt. 
Bedek ze om weer te rijzen.
Bak ze in hete koekenpan met 2 el olie. 
Draai ze steeds om tijdens bakken tot ze goudbruin zijn.


Ze zijn erg luchtig van binnen en heerlijk bij kopje thee met honing of olijven olie.

Reacties

  1. Ik wil deze graag met volkoren maken moet ik dan die 500 bloem met volkoren vervangen en de rest van de ingrediënten het zelfde laten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan wel. Moet je wel een beetje meer water gebruiken. Ik zou met 2-3 eetlepels beginnen en dan kijken of het deeg soepel aanvoelt. Als het nog stug en hard is, meer water toevoegen.

      Verwijderen
    2. Nee her hoeft niet je maakt ze gewoon kleiner in het gewicht.

      Verwijderen
  2. Bedankt voor je recept. Als ik meer aantal brood eruit wil halen moet ik dan gewoon recept verdubbelen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. c est de la levure de boulanger ou chimique car la chimique ne monte pas au repos ?

      Verwijderen
  3. Nadat je platte broodjes hebt gemaakt hoelang dan voor de 2e X laten rijzen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts