Mini msemmen




Ingrediënten.
Mini msemmen, ik heb ze klein gemaakt deze keer, is aanrader voor bezoek, zo zijn ze groot genoeg om zo te eten.
250 gram tarwebloem
250 gram smida (griesmeel) de fijne.
3 gram gist droge gist.
10 gr zout.
310/320 ml water tot de deeg zacht is.

Voor besmeren van de msemmen.
1 pakje zachte roomboter opgewarmd in de magnetron.
Kleine kom olie.

Bereidingswijze.
Kneed de deeg voor ongeveer voor 10 minuten lang, tot de deeg zacht is gekneden, hou er rekening mee dat het iets meer water nodig heeft dan ik heb aangegeven, ik ben een gevoel werker, griesmeel heeft meer water dan bloem, en elke bloem en griesmeel is verschillend de 1 absorbeert meer water dan de ander weer niet.

Besmeer de werkplek met veel olie.
Vorm van de deeg ronde kleine deegbollen
Leg ze op werkplek met ruimte tussen de bollen, besmeer ze helemaal in met olie.
Laat ze 10/ 20 minuten bedekt staan om wat te rusten, dan worden ze makkelijk om te vormen.
Vorm ze zoals ik op de foto's heb gedaan, iedereen weet, natuurlijk hoe je msmmen moet maken en vormen.
Het belangrijkste is steeds de msemmen met vorm geven met wat roomboter steeds besmeren en met wat olie, ik doe dit al mijn hele leven, alleen olie worden de msemmens niet zo lekker van, door de roomboter worden ze zacht, goudbruin en heerlijk smaakvol.
laat ze na het vouwen even weer 5 minuten staan en bedekt met plastik zak.
Na het even staan maak je ze wat platter. 
Besmeer ze weer met wat olie en boter.
Bak ze in hete marokkaanse ijzeren pan of Turkse pizza pan of een gewone koekenpan, niet op al te hete vuur, laat ze zachtjes bakken aan beide kanten, zo voorkom je verbranden van de msemmen.
ze zijn lekker met warme honing.
Eet smakelijk‼

Via you tube kan je ook kijken hoe je ze moet vormen als ik niet duidelijk ben.

Reacties

Populaire posts