Madlinaat met yoghurt





Ingrediënten.
220 ml olie of boter, ik heb olie gebruikt.
220 ml melk
220 gr griekse yoghurt
2 zakjes vanille suiker of sap van 1 citroen en de rasp ervan.
270/ 300 gr suiker, ik heb 270 gr gebruikt ik hou niet van zoete cakes, als jij meer wil kan je 300 gr doen.
1 zakje bakpoeder gezeefd.
350/ 360 gr bloem gezeefd.
3 eieren
Abrikozen jam en cocos om de madlinaat mee te besmeren en te bestrooien.
Zonder zijn ze ook lekker als je niet van deze smaken houdt.

Bereidingswijze.
Mix alle ingrediënten in kom tot een zachte beslag.
Zet de muffin vormen in de bakvormen.
Giet het beslag in de vormen, 1 ijs schep lepel is genoeg.
Je krijgt ongeveer 20 stuks of meer was vergeten te tellen.
Bak ze voor ongeveer 25 minuten lang tot ze goudbruin zijn en droog zijn van binnen.
Zet ze op rooster om af te koelen.
Verwarm 3 tot 4 etlp jam en besmeer de madlinaat er mij en bestrooi ze met cocos of noten.
Ze zijn echt héérlijk als ontbijt of bij een kopje koffie.
Ze zijn erg luchtig en zacht kwa structuur, door de melk en de yoghurt.
Eet smakelijk en geniet ervan zoals ik heb gedaan.



Reacties

Populaire posts