Limon, peercake




Ingrediënten.
4 eieren
190 gr suiker
200 ml olie of boter, ik gebruik altijd olie.
200 gr bloem
1 zakje bakpoeder
4 limons, de rasp en sap ervan.
2 peertjes gescheeld en in kleine stukjes gesneden, ik heb Doyenné du Comice gebruikt.

Voor op het beslag.
Amandelenschafsel en 2 etlp suiker.

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
Mix de eieren met de olie, en de suiker.
Voeg de bloem de bakpoeder, en de rest toe en mix, meng dit goed door tot een zachte beslag.

Voeg als laatste de peer, de rasp en het sap erbij en roer dit goed door het beslag heen.
Bestrooi de cake met de amandelenschafsel en de suiker.

Besmeer de ovenschaal goed met de boter.
Bak de cake op 180 graden Celsius voor 35 tot 40 minuten tot hij goudbruin en droog van binnen is, deze cake is erg zacht en sappig van binnen.

Haal de cake uit de oven en zet die op rooster om af te koelen.

Eet smakelijk en geniet ervan, het is een heerlijke cake.

Reacties

  1. Salam aleykom zuster, Ik ben heel erg benieuwd hoe groot de bakvorm van jouw cake is. Want bij mij is de cake niet zoveel gegroeid als het moet, en nu vraag ik me af komt het omdat ik een grotere bakvorm heb?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts